sobota, 17 listopada 2012

Moskiewski dzień świstaka, czyli jak zorganizować wycieczkę w ramach jednoosobowego biura turystycznego część trzecia, czyli достопримечательности Москвы

Wyjeżdżając na wycieczkę z jednoosobowym biurem podróży dobrze jest wcześniej przygotować plan zwiedzania.
Mój plan przygotowałam w tabelce w Excelu.

Najpierw zadałam sobie pytanie jakie zabytki, atrakcje Moskwy, najbardziej mnie interesują,  które chciałabym zobaczyć w priorytecie. Okres mojej podroży do Moskwy jest specyficzny. Od 30 kwietnia do 10 maja, w tym czasie Moskwa świętuje 1 maja День труда и праздник весны



oraz 9 maja День Победы 


Skumulowanie tych świąt w krótkim odstępie czasowym umożliwia Moskwiczanom wyjazdy na dacze.
W 2013 roku rozporządzenia  dot. dni wolnych wyjątkowo sprzyjają wypoczynkowi poza stolicą



Przygotowując plan zwiedzania należy uwzględnić powyższe specyficzne okoliczności. Dokładnie sprawdzić, kiedy dane muzeum będzie czynne, w jakich godzinach, ile kosztuje bilet dla cudzoziemców. 

W tym roku udało mi się zwiedzić kilka obiektów bezpłatnie, 1 maja wolny wstęp do muzeów i innych instytucji kultury.

UWAGA: Często trzeba wykupić dodatkowy bilet za możliwość fotografowania w danym obiekcie.

Najważniejszym źródłem, z którego korzystałam przy wypełnianiu tabeli było


Na powyższej stronie można zapoznać się ze wszystkimi muzeami i innymi atrakcjami Moskwy, np. moskiewskie zoo.
Dostępne są wszystkie niezbędne informacje: telefony kontaktowe, adres, czas pracy, ceny biletów, mapka z umiejscowieniem obiektu, często program najbliższych imprez i jedno z najważniejszych najbliższe stacje metra, mojego głównego środka lokomocji w Moskwie.



Ciąg dalszy nastąpi ...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz