sobota, 11 maja 2013

Moskiewski dzień świstaka czyli Добро пожаловать в Москву!






Tegoroczna przygoda w Moskwie rozpoczęła się 30 kwietnia 2013 roku.
Hotel zarezerwowałam już w ubiegłym roku w listopadzie. Byla promocja w hotelu i dzięki temu za 1500 zł, co jest ceną bardzo niską jak na warunki moskiewskie, zarezerwowałam pokój w hotelu znajdującym się w centrum. Najlepiej robić rezerwację w danym hotelu, często są ogłaszane różne promocje, np. na majowe święta czy dzień Moskwy.
http://bagrationhotel.ru/list/about.html

Trzy stacje metra w pobliżu hotelu umożliwiają się sprawne poruszanie po Moskwie. Na rosyjskich stronach internetowych często podaje się informacje jakie atrakcje, instytucje, zabytki, bary czy restauracje  znajdują się przy danej stacji metra.
Hotel wspominam bardzo mile. Ale o tym później

Samolot Aerofłotu Airbus A320 wylatywał z Warszawy o 11:10.
Firma transportowa Contbus ma możliwośc dowozu pasażerów na lotnisko Okęcie z Lublina. Zatrzymują się na parkingu autokarowym przy Okęciu, do którego dojście oznaczone jest pomarańczowymi strzałkami.
Najlepiej wcześniej wykupić bilet przez ich stronę internetową z Lublina wyjechałam busem o 5:45, po 8:00 byłam już na Okęciu. Miałam także rezerwację na powrót. Samolot z Moskwy lądował 10 maja  o 10:15 czasu lokalnego, wykupiłam powrót z Okęcia do Lublina o 11:00 i miałam nadzieję, że wszystko pomyślnie przebiegnie i zdążę na ten przejazd.
Jak najwcześniej odprawiłam się, żeby pozbyć się ciężkiego bagaż. Wydaje mi się, że kontrole są bardziej szczegółowe, niż rok temu, dokładniej sprawdza się bagaż i pasażera, niż wcześniej. Pokręciłam się trochę po strefie wolnocłowej, popsiukałam się perfumami, zapisałam te, które mi się podobały. To świetne miejsce, żeby wybrać perfumy dla siebie, można wywąchąć kilkanaście rodzajów, chociaż po dużej ilości mogą się wymieszać.
Przed odprawą kupiłam kilka magnesów i kubek na prezenty do Moskwy, ale lepiej kupować je w strefie wolnocłowej, jest większy wybór, można na spokojnie przejść kilka sklepów, porównać ceny i wybrać to, co naprawdę się nam podoba.
Na pokład wpuszczono nas około 11:00. Przed wejściem do samolotu ze stojaków można było pobrać rosyjską prasę i poczytać ją w czasie podróży. Wybrałam Ogoniok, tak jak rok temu.
W tym roku linie lotnicze Aerofłot świętują 90 lecie założenia. Te linie lotnicze są generalnym partnerem  olimpiady w Soczi.
Tym właśnie samolotem wracałam 10 maja
http://www.aeroflot.ru/cms/new/28127


Stewardessy Aerofłotu to najładniejsze, najbardziej szykowne i najsympatyczniejsze wśród koleżanek z innych linii lotniczych. Na każdym kroku pracownicy tych linii lotniczych podkreślają, że dziękują nam za wybranie właśnie tych linii, że są dumni, że mogą nas gościć na pokładzie.
Za darmo sok lub inne napoje zimne, posiłek serwowany w czasie lotu bardzo smaczny, można także otrzymać za darmo herbatę.

Lot minął bardzo szybki, bez żadnych nieprzyjemnych niespodzianek i już po 15:00 wylądowałam w Moskwie.
Samoloty z Polski lądują na lotnisku Szeremietiewo w terminalu D.
Zdjęcie terminala F, który mijałam w trakcie lotu.
Najszybszym i najbardziej niezawodnym środkiem transportu z lotniska do Moskwy jest Aeroexpress.
http://www.aeroexpress.ru/ru/sheremetyevo.html
Obecnie bilet kosztuje 320 rubli/640 rubli do Moskwy i z powrotem klasa standard, najlepiej kupić od razu bilet w obydwie strony i pilnować go przez cały pobyt, żeby nie zgubić. Można to zrobić wcześniej przez internet, ale także na lotnisku są automaty biletów na Aeroexpress, przyjmuje także banknoty.


Następnie przejść przez inne terminale, droga do Aeroexpressu jest bardzo dobrze oznakowana strzałkami znajdującymi się u góry, trzeba tylko dokładnie je czytać.
Podróż trwa około 35 minut i kończy się na Dworcu Białoruskim.
Dobrze jest mieć przynajmniej tysiąc rubli na początek. Można kupić bilet na Aeroexpress i kartę-bilet do metra. Później możemy wybrać pieniądze w bankomatach, najlepiej wybierać bankomaty swojego banku, wtedy nie ma prowizji, dobrze jest też sprawdzić wcześniej w Polsce jaki mamy limit na karcie, może się okazać, że nie wybierzemy dostatecznej ilości rubli ze względu na limit. Jeden z pasażerów samolotu do Moskwy, Polak, był zdziwiony, że w jego telefonie nie działa roaming. Trzeba to także sprawdzić w Polsce, żeby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, jeszcze stawki za połączenia telefoniczne z i do Polski oraz opłaty za korzystanie z internetu w Rosji.
Karta na 11 przejazdów kosztuje 300 rubli, na 20 przejazdów 500 rubli. Jest ona obecnie uniwersalna, obowiązuje także w auobusach, trolejbusach, tramwajach

Przy Dworcu Białoruskim stoi kilkunastu Panów oferujących pomoc przy przenoszeniu ciężkiego bagażu, mieszkańcy byłych republik wielkiego ZSRR, nie skorzystałam, więc nie wiem jakie są stawki.
Następnie trzeba przejśc na stację metra Biełaruskaja, albo stacja linii kolcewaja, albo radialnaja.
Kolcewaja Кольцевая - czyli linia metra tworząca koło dookoła Moskwy
I radialnaja czyli zwykła linia metra
W moim przypadku to była linia metra Biełaruskaja kolcewaja ze stacją docelową Park Kultury kolcewaja.
Moja trasa z Dworca Białoruskiego do stacji metra docelowej



Dzięki aplikacjom w smartfonie nie było problemu z dotarciem do hotelu. Wcześniej widziałam mapy w Yandexie, zresztą pierieułok Sieczieniowskij, przy którym mieści się hotel był dobrze oznaczony.
Mój pokój econom kłasa mieścił się na niższym parterze, czyli pod poziomem ziemi, ale to nie miało dużego znaczenia. Za cenę 1500 rubli w centrum można znaleźć nocleg tylko w hostelu lub w hotelu na peryferiach, daleko od najciekawszych miejsc Moskwy.
Widok z okna
Hotel polecam wszystkim. Śniadania bardzo obfite, dostęp do WIFI, 2 bankomaty w hotelu, w pokoju lodówka, talerz, filiżanka, czajnik elektryczny, na korytarzu w pokoju ogólnodostepnym możliwość wyprasowania rzeczy i podgrzania potraw w mikrofali. Każdego dnia sprzątanie, zmiana ręczników, w hotelu można kupić także różne przybory toaletowe, jeżeli ktoś czegoś zapomniał. Bardzo miłe Panie i Panowie na recepcji, bardzo pomocni, serdeczni i uśmiechnięci. Przy następnym pobycie chciałabym zatrzymać się w tym hotelu.

Ufffffffffffff na razie tyle

Ciąg dalszy nastąpi .....


UWAGA:
Wykorzystanie materiałów ze źródeł zewnętrznych:

Wszystkie materiały zamieszczone w tym poście pochodzące z innych źródeł, niż źródła autora, mają podane linki do stron źródłowych.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz