niedziela, 10 lutego 2013

Moskiewski dzień świstaka, czyli, konie, moje konie, ponieście mnie w dal







Jednym  z elementów Moskwy, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie, była rzeźba koni z otaczającą je fontanną.

W czasie mojego pobytu w Moskwie uruchomiono już fontanny, dzięki temu miałam okazję podziwiać konie w wodnej scenerii. Wygląda to przepięknie.

Na stronie

http://kudago.com/msk/p/informal/koni-manezhka/

informacja, że życzenie wypowiedziane przy fontannie spełni się tylko pod warunkiem pogłaskania koni, a to wiąże się z wejściem do fontanny. Trudne do zrealizowania. Jest także druga wersja - należy obejść konie dookoła brodząc po kolana w wodzie. Także wiąże się z niebezpieczeństwem zatrzymania przez milicję.,

Fontanna «Четыре времени года» - "Cztery pory roku" znajduje sie na Манежной площади - Placu Maneżowym, między  Александровским садом и Манежной площадью, przedstawia 4 konie rwące się do biegu.
Uruchomienie wszystkich fontann miasta rozpoczyna się właśnie od tej fontanny. Uważa się, że te fontanny to symbol Moskwy lat 90-tych, miasta, które zawiera w sobie jednocześnie rosyjski rozmach, europejską powściągliwość, narodowe osobliwości i zagraniczny blichtr. Fontanna pojawiła się na placu w 1996 roku, a jej twórcą jest Зураб Церетели.

Czyż nie są piękne?


Czy znacie inne, według Was, piękniejsze pomniki - fontanny Moskwy?

Proszę o propozycje.


Najlepiej ze zdjęciami.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz