niedziela, 2 września 2012

Refleksje po wycieczce do Moskwy

Niestety, już dawno temu, już powoli zacierają się obrazy, ale jedno pozostanie we mnie na zawsze, do końca życia: zachwyt Moskwą i tęsknota do tego miasta. Przed wyjazdem do Moskwy moim faworytem wśród ulubionych miast był Paryż. Niestety, teraz jest zdetronizowany. Moskwa zajęła pierwsze miejsce.
Moskwa ma dla mnie szczególny urok. Moskwiczanie, mimo tego, co mówią inni, byli dla mnie serdeczni, życzliwi, bardzo pomocni. Mają w sobie skromność i pragnienie niesienia pomocy, czego często, nie obrażając bardzo, czasami nie wykazują Paryżanie. Na pewno nie można generalizować, są ludzi i ludziska, ale Moskwiczanie byli dla mnie w czasie pobytu bardzo życzliwi. Na pewno dużym plusem i ułatwieniem była znajomość języka rosyjskiego, wiele osób myślało, że jestem Rosjanką, pytali o drogę, o sposób poruszania się metrem.
Koncert, główne wydarzenie tej podróży, główny mój cel pobytu w Moskwie, był niezapomniany i niezwykły. To, co oglądamy w internecie, na YT, i to, co mogłam zobaczyć w sali koncertowej
Кремлёвского Дворца to dwie różne sprawy. Koncert na światowym poziomie, Filip Kirkorov kilka rzędów przede mną, śpiewał prawie na wprost mnie.

Na pewno wroce jeszcze do Moskwy, mam nadzieje, ze jak najszybciej. I na dluzej, zwiedze Trietiakowke, muzem Bulhakova i inne miejsca, o ktorych marze.

Pozdrawiam,
Mariola

Размышления после поездки в Москву
К сожалению, это было уже давно. Постепенно образы исчезают из моей памяти. Но одно останется внутри меня навсегда: восхищение Москвой и тоска по этому городу.
Перед поездкой в Москву моим любимым городом был Париж. Теперь он уступает первое место Москве. Москва завоевала моё сердце.
Москва имеет особый шарм. Москвичи несмотря на то, что другие говорят, были для меня очень сердечными , благоприятными и любезными. Они очень скромные люди и охотно помогают  другим. Очень помогло мне знание русского языка, многие люди думали, что я русская женьщина.
Концерт - главная цель моего пути был незабываемым и замечательным.
То, что мы видим на Youtube и то, что происходит во время реального концерта несравнимое. Концерт мирового уровня. Филипп Киркоров несколько рядов передо мною, почти папротив меня.
Я наверняла посещу Москву ещё несколько раз, надеюсь, что скоро. И на побольше дней, я посещу Третьяковку, дом музей Булгакова и другие достопримечательности, о которых я мечтаю.

Версия для Елены, самого лущего.
Мариоля                                                











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz