sobota, 15 czerwca 2013

Moskiewski Dzień Świstaka, czyli Moskwa ogromnym miastem jest godnym odwiedzenia, czyli 3 maja 2013 w Moskwie

Z okien turystycznego autokaru. 


Zwiedzanie wszytkich interesujących obiektów Moskwy wymaga czasu, dobrej kondycji i niezawodnej pamięci, albo robienia szczegółowych notatek, żeby później przypomnieć sobie chociaż część otrzymanych informacji. Zwiedzanie w grupie обзорной экскурсии skraca czas zwiedzania, umożliwia obejrzenie dużej ilości obiektów w krótkim czasie od 2 do 3 godzin. 
W Hotelu Bagration na recepcji można zapisać się na taką wycieczkę, która rozpoczyna się  przed hotelem Metropol.
Lepiej zapisać się wcześniej, gdyż niezaplanowane uczestnictwo i przyjście na wycieczkę prosto z ulicy może skonczyć się odstaniem kilku godzin w długiej kolejce do autobusu wycieczkowego.



Na taką wycieczkę można także zapisać się na placu koło pomnika Kutuzowa, w ubiegłym roku skorzystałam z oferty biura, którego punkt tam właśnie się znajdował.


W 2012 roku wybrałam się na taką wycieczkę w ostatni dzień pobytu, wcześniej oddałam bagaż do камеры хранения przy Kremlu i swobodnie mogłam ostatnie godziny pobytu w Moskwie spędzić na uczestnictwie w objazdowej wycieczce.

W tym roku koszt 300 rubli, w ubiegłym 350 rubli, ale przewodniczka ubiegłorocznej wycieczki była milsza i bardziej kompetentna. Tegoroczna prowadziła wycieczkę z mniejszym entuazjazmem, można było odczuć, że tylko powtarza wyuczone informacje, a nie zależy jej na zainteresowaniu uczestników zabytkami Moskwy.

Na trasie można było podziwiać główne zabytki Moskwy. Według informacji zawartej w opisie wycieczki powinniśmy zwiedzić także muzeum na terenie Pokłonnoj Gory, 



niestety w rzeczywistości zatrzymaliśmy się tylko przy cerkwi, mieliśmy kilkanaście minut na rozejrzenie się po terenie.


Mam nadzieję, że po uczestnictwie w następnej wycieczce objazdowej przekazywane informacje ułożą się pieknie w odpowiednich szufladkach mojej pamięci.
Następnym punktem programu zwiedzania tego dnia było odwiedzenie muzeum Wysockiego z wcześniejszym zajrzeniem do Teatru na Tagance.
Ku wielkiemu mojemu rozczarowaniu, tego dnia Teatr na Tagance był zamknięty.



Repertuar na kwiecień 2013 









Zrobiłam kilka zdjęć i z postanowieniem, że jeszcze odwiedzę ten mityczny teatr przeszłam do


Na szczęście muzeum znajduje się niedaleko od teatru, droga do niego jest bardzo dobrze oznakowana i nie było problemu ze znalezieniem


powyżej link do muzeum







W muzeum nie można robić zdjęć. Zrobiłam 2 powyższe w salach muzeum, ale czujne Panie strażniczki usłyszały i surowo pogroziły palcem.

W muzeum znajdują się nie tylko dokumenty związane z życiem i działalnością artystyczną tego wszechstronnego artysty, ale organizowane są także różne imprezy. 
Czasowe wystawy tematyczne, koncerty, przedstawienia teatralne organizowane w mieszczącej 130 widzów sali, biblioteka z czytelnią. Potrzeba więcej czasu, żeby uczestniczyć we wszystkich organizowanych tam wydarzeniach kulturalnych. Na pewno będąc w Moskwie warto odwiedzić to muzeum.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz