wtorek, 7 stycznia 2014

Moskiewski Dzień Świstaka, czyli Moskwa zawsze nas czymś zaskakuje i zadziwia część 2

Wieczorem 6 maja 2013 odwiedziłam 


znajduje się na ulicy prostopadłej do mojego hotelu Bagration.
Kiedy wysiadały mi nogi od przemierzania wielu kilometrów w ogromnej Moskwie odwiedzałam atrakcje turystyczne i muzealne w pobliżu hotelu. I właśnie w tym nurcie znajduje się 
Centralny Dom Uczonych

link do oficjalnej strony internetowej http://www.cdu-art.ru/

Mapa z Yandex mapy http://yandex.ru/yandsearch?







Centralny Dom Uczonych Rosyjskiej Akademii Nauk to miejsce skupiające rosyjską inteligencję, ale nie tylko. Każdy może kupić bilety na imprezy tam organizowane:

7 maja wzięłam udział w koncercie pieśni Bułata Okudżawy


a 8 maja w koncercie poświęconym rocznicy Dnia Zwycięstwa zatytułowanym: "Pieśni naszego zwycięstwa". 



Budynek można zwiedzać  codziennie, oprócz niedzieli, od 14:00 do 22:00

Wybudowany w XVIII wieku przez wojskowego gubernatora Moskwy  Iwana Pietrowicza Arharova Ивана Петровича Архаровa. W tym czasie był to dom otwarty, w którym obiadowało codziennie około 40 osób, a w niedziele organizowano bale, w których brała udział śmietanka intelektualna ówczesnej Moskwy. Na początku XIX wieku, po śmierci właściciela, dom kupił kniaź Иван Александрович Нарышкин. Wielu wybitnych pisarzy i poetów, m. in. Puszkin i Gogol 

UWAGA:
Wykorzystanie materiałów ze źródeł zewnętrznych:

Wszystkie materiały zamieszczone w tym poście pochodzące z innych źródeł, niż źródła autora, mają podane linki do stron źródłowych.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz